Dela sidan på sociala medier

Kurser

Du kan studera kurser på grundläggande nivå och gymnasieninå. Vi erbjuder kurser i klassrum och på distans.

Du kan studera hos Vuxenutbildning om du antingen är:

• 20 år (från juli månad det år du fyller 20), eller
  • har gått klart gymnasiet och fått ett examensbevis eller studiebevis.

Du har rätt att läsa kurser som antingen krävs för att

• studera klart grundskolan,
  • ta en gymnasieexamen, eller
  • få behörighet till högskola/yrkeshögskola.

Kursen komvuxarbete (gymnasiearbete) kan du bara ansöka till genom kontakt med studie- och yrkesvägledare. Mejla oss så ser vi om vi kan lägga in kursen eller om vi behöver träffas för studieplanering.

Du kan få hjälp av våra studie- och yrkesvägledare med att planera dina studier. Om målet är att ta en gymnasieexamen behöver du ha ett vägledningssamtal. Boka vägledningssamtal här.

Osäker på att studera matematik?

Var det längesen du läste matematik? Eller har du alltid tyckt matematik är svårt?

Kursen Inför matematik är till för dig som behöver repetera dina matematikkunskaper innan du börjar nästa kurs. Om du t.ex. redan har godkänt betyg i matematik 1 (eller matematik A) och nu ska börja matematik 2 kan det vara skönt att repetera delar av matematik 1 först.

I klassrum erbjuder vi:

• Inför matematik 1, repetera matematiken från högstadiet.
  • Inför matematik 2, repetera matematiken från matematik 1.
  • Inför matematik 3, repetera matematiken från matematik 2.
Sidan uppdaterad 2024-04-19